تحلیل سنتیمنتال یا احساسات (Sentiment Analysis) را بهتر بشناسیم

تحلیل سنتیمنتال یا احساسات (Sentiment Analysis) را بهتر بشناسیم

تحلیل سنتیمنتال یا احساسات (Sentiment Analysis) را بهتر بشناسیم

 

تحلیل سنتیمنتال  نوعی تحلیل روانشناختی برای اندازه‌گیری احساسات تریدرهای دیگر یا بهتر بگوییم،

 

اکثریت تریدرها است. اگر بخواهیم سنتیمنت (sentiment) را در لغت معنی کنیم به معنای عواطف و

 

احساسات است پس دور از انتظار نیست که تحلیل سنتیمنتال به معنای تحلیل عواطف و احساسات

 

تریدرهای دیگر و در نتیجه، فهمیدن موضع آن‌ها یا پوزیشن آن‌ها در بازار باشد. در این مطلب خواهید

 

آموخت که تحلیل سنتیمنتال چیست و با استفاده از چه ابزارهایی می‌توانیم این تحلیل را انجام دهیم.

شاید پیش از آشنایی با این نوع تحلیل، فکر می‌کردید تحلیل تکنیکال یا فاندامنتال برای سود‌دهی در بازار کافی باشند.

 

شاید این حرف درست باشد اما جالب است بدانید بدون تحلیل سنتیمنتال اصلاً دو تحلیل دیگر معنایی ندارند؛

 

زیرا اکثر تریدرها در نهایت با احساسات خود ترید می‌کنند.

 

بازار فارکس به سادگی تمام اطلاعات خودش را به همه نمایش نمی‌دهد زیرا در این صورت تمام تریدرها

 

مثل هم رفتار می‌کنند. البته، این روشی نیست که همه چیز کار می‌کند.

 

این دلیل آن است که تحلیل سنتیمنتال بسیار مهم است. هر تریدر تفکر و دیدگاه مخصوص به خودش را درباره رفتار بازار و اینکه آیا باید وارد معامله شد یا خیر، دارد.

 

 

 

حال وقت آن رسیده تا عمیق‌تر و حرفه‌ای‌تر این نوع تحلیل را بررسی کنیم:

 

تحلیل سنتیمنتال چیست و چه ابزاری برای ترید دارد؟

 

بازار درست شبیه به فیسبوک است. یک شبکه پیچیده متشکل از اشخاص است که قصد دارند پست‌های جدید ما

 

را کپی کنند. به دور از شوخی، بازار اساساً نمایانگر احساسات من، شما، وارن بافت، یا هر شخصی است. هر کدام از

 

این اشخاص نیز دارای احساسات هستند. مثلاً یک ممکن است عده زیادی در یک منطقه حمایتی به جای خرید،

 

احساس ترس کرده و بفروشند و بلعکس.

فکر هر تریدری که در پوزیشنی که می‌گیرد نمو پیدا می‌کند، باعث شکل‌گیری سنتیمنت کلی بازار می‌شود

 

بدون در نظر گرفتن این موضوع که چه اطلاعاتی در بیرون وجود دارد. مشکل این است که به عنوان یک

 

تریدر خرده، بدون در نظر گرفتن این موضوع که شما چقدر به یک ترید ایمان دارید، هرگز نمی‌توانید بازار

 

را به سمت مورد نظر خود تغییر دهید.

حتی اگر شما ایمان داشته باشید که دلار قرار است بالا بکشد، اما بقیه به خرسی بودن بازار اعتقاد داشته

 

باشند، شما هیچ کاری نمی‌توانید بکنید.( مگر اینکه شما جرج سوروس یا گلدمن ساکس باشید)

 

سنتیمنت بازار

 

به عنوان یک تریدر، شما باید تمام مواردی که گفته شد را لحاظ کنید. به همین دلیل است که تحلیل

 

سنتیمنتال به کار می‌آید.

اینکه بازار چه حال و احوالی دارد، بسته به شماست. آیا گاوی یا صعودی است یا خرسی یا نزولی.

در مرحله بعد، این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که از سنتیمنت یا روانشناسی بازار در استراتژی

 

معاملاتی خود بهره بگیرید. اگر تصمیم بگیرید که سنتیمنتال بازار را نادیده بگیرید، انتخاب با خودتان است.

 

اما ما هشدار می‌دهیم، ضرر شما نزدیک است!

شاید برایتان جالب باشد که تحلیل سنتیمنتال معمولاً یک اندیکاتور ضد یا مخالف است.

نظریه ۹۵ درصدی

اگر چند صباحی در دنیای معامله‌گری فعالیت کرده باشید حتماً این جمله زیاد به گوشتان خورده که ۹۵٪ تریدرها

 

ضررده هستند و در بازار پوزیشن اشتباه می‌گیرند. البته اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر در مورد آن نظر دهیم،

 

۷۰ -۸۰ درصد تریدر‌ها پوزیشن اشتباه می‌گیرند که منجر به ضررشان می‌شود. این جمله شما را به فکر ایده‌ای نمی‌اندازد؟

 

در همینجای کار شاید شما فکری خبیثانه به ذهنتان آمده باشد : اگر ۸۰ درصد افراد در بازار‌ها اشتباه کنند و

 

من مخالف آن‌ها عمل کنم، من برنده خواهم بود. پس اگر شما بدانید همه این تریدرهای ناشی که بین

 

۷۰ تا ۸۰ درصد را شامل می‌شوند، کجا در پوزیشن خرید هستند، فقط کافی است شما بفروشید </div></div></article></div></div></div><div id='wze888' class='wz-element' data-widget='wz-blog-comment' data-handles='w, e' data-minwidth='300' wz-autoheight><div class='wzc132 wz-template'> <div class=